Tietopankki
Webhotellin sulkeminen / avaaminen
Lähettänyt Juuso Kataja on 11 September 2014 05:15 PM

Yksittäisen webhotellin voi sulkea manuaalisesti Jälleenmyyjän toimesta tai se voi sulkeutua automaattisesti esimerkiksi asiakkaan ylittäessä siirtorajan käyttörajansa. Zoner myös aktiivisesti monitoroi ja joutuu sulkemaan webhotelleja, jotka ovat hakkeroitu, lähettävät haittakoodia tai massiivisesti roskapostia.

Kirjautumalla Jälleenmyyjän tunnuksilla hallintapaneeliin on mahdollista sulkea webhotelleja sekä myös avata suljetut palvelut.

Etsi haluamasi käyttäjä, joko etsimällä hakutoiminnolla tai valitsemalla haluttu webhotelli kaikkien käyttäjien listauksesta:

Näet webhotellin statuksen jo listauksesta kohdasta Suspended. Punainen Yes -ilmaisee, että tili on suljettu:

Asiakkaan tilin ollessa suljettu, ei hän pysty kirjautumaan hallintapaneeliinsa tai sähköposteihinsa lainkaan. Myöskään asiakkaan kotisivut eivät toimi, vaan niiden tilalla näytetään erillistä Suspended näkymää, jonka jälleenmyyjä voi muokata mieleisekseen. Suspended -näkymässä voidaan esimerkiksi ohjeistaa asiakasta olemaan yhteydessä Jälleenmyyjän asiakaspalveluun.

Palvelun sulkeminen / avaaminen

Käyttäjien listauksesta voi jo suoraan valita rasti ruutuun -menetelmällä kohdasta Select ja

a) Sulkea palvelun - Suspend -painikkeesta

b) Avata palvelun - Unsuspend -painikkeesta

Samat toiminnot löytyvät myös useista muista asiakkaan tiliä hallinnoivista osioista, kuten käyttäjän muokkausnäkymästä.

Huomioithan, että mikäli Zoner on sulkenut asiakkaan webhotellin, esimerkiksi haittaohjelmilla saastuneiden kotisivujen vuoksi, tulee sivusto ensin puhdistaa haittakoodista, ennen palvelun uudelleenavausta.

(0 ääntä)
Artikkeli oli hyödyllinen
Artikkeli ei ollut hyödyllinen

Kommentit (0)
Lähetä uusi kommentti
 
 
Koko nimi:
Sähköpostiosoite:
kommentit:
Help Desk Software by Kayako fusion
..